ebbaandersson

Alla inlägg under januari 2011

Av Ebba - 12 januari 2011 19:28

Hejj:)


Jaha, tillbaka till vardagen då.... Inte kul me skolan, speciellt inte prov och läxor, inte bra.....

Men efter skolan blev det stallet sen hem och göra läxor och nu typ inget;)

Just nu funderar jag på om det jag borde plugga mer...Svar NÄÄÄÄ!

Har typ inget att skriva om nu, så jag skriver om att jag inte har ngt att skriva om.....  


Aja, ni kan få en liten bild.....


Pöss pöss///


Ebba Andersson<3     

Av Ebba - 9 januari 2011 17:16

Hola!:P


Idag blev det först stallet och klippte Plutano:) Han blev fin fin<3

Sen åkte man hem och åt;)  Sen blev det centan och nova och köpte present till mamma;) Det blev wii fit plus och den där brädan;) Fast hon vet redan om det....

Vet inte riktigt vad jag ska skriva....

Jo, vi var ju på trettonspelen i Helsingborg i Fredags....:) Med Minna & Julia:)

Det gick jätte bra    I L:c så var hon nolla och Minna hade jätte bra tempo men de kom 11 av 10 placerade=/ Men det var bra ändå:) I L:b så kom hon 9 av 10 placerade:) Och så fick hon stilpriset i den klassen osså:D Så hon fick 4 rosetter på en klass;) 2 Helsingborg och 2 Agria, ett exlusive horsewear täcke, en placket, och lite agria saker;) Så det var kul även om det blev en lång dag:)<3


Drar nu.... Imorn börjar skolan.....:'(


Pöss pöss///


Ebba Andersson<3

Av Ebba - 6 januari 2011 10:56

Hallojj!


Haha, har inget att göra nu..... Så tänkte skriva om Pållarna:P


Minna:

Lilla Minna är ett C-ponny sto född-95 på 139,2cm:P Hon är en New Forest e.Sörbys Lotus   ue.Deeracres Summertime. 

Hon är inte jätte pigg i paddock eller ridhus, om hon inte får hoppa!:)  Men när man rider ut så är hon pigg och glad, hon älskar galopptävlingar på fälten på sommaren.

Hon har hoppat upp till L:a med placeringar. Hon har även gått lag SM i fälttävlan tror jag:) Hon älskar terrängbanan!

Dressyr är inte hennes favorit syselsättning direkt.... Det är jobbigt ju! Men hon kan gå fint iaf:)

Ja, annars är hon väl en av de snällaste ponnysarna som finns tror jag, skulle aldrig va dum, sparka, bita, eller ngt annat:) Fast hon är inte jätte förtjust i andra hästar , men men..:)

Hon e bäst<3333333333333  

(Min syrra rider henne på bilden;D) Hon älskade att va på meeting i Tingsryd, tror det var för hon fick mkt mat där!:)

Plutano:

 

Plutano eller Plutten som han kallas är en maxad D-ponny valack född 2000, så han är 10år, fyller 11 i år:) Han är ett Svenskt Halvlod E.Feliciano  ue.Chapman så resten av han "släkt" är storhästar.

Han är inte heller jätte pigg i paddocken eller i ridhus, fast han blir inte mycket piggare när man hoppar:P Men han tycker det är kul:) Han gillar att va ute, han gillar att galoppera men han skulle aldrig få för sig att sticka iväg!

Han har också gått upp till L:a hoppning med placeringar och är utbildad L:a dressyr men inte tävlad i det så mycket:)

Han älskar prisutdelningar!:)

Han är världens snällaste, skulle verkligen inte göra något dumt! Han bara slickar på händerna:)

Han är bäst<3333333333

 

     

Av Ebba - 5 januari 2011 17:14

Hallojj!


Jaha, då varre 2011, känner inte direkt ngn skillnad, men ändå najjs<3

Idag var man först me Elin, Izza & Jojo;) Det var kul, jag suger dock på mario cart!(eller hur det nu stavas...)

Aja, ikväll ska man hem till Elin igen fast me hela familjen;)

Då ska jag spöa alla på wii! Eller inte...


Aja, Plutano har väl inte fått gå så mke i vinter, men hoppas att det antingen kommer mke snö snart eller att den försvinner helt, så man kan rida ngn stanns! ;) Var ju tänkt att jag skulle hoppa trettonspelen, men det blir inte så..:(

Har inte hoppat på en månad så det blir inte så bra då kanske...:P Men Julia ska dit me Minna för hon har hoppat lite mer...:( Men men jag får väl åka dit och snacka med ngt trevligt folk! och kolla på Julia:)

Vem ska dit på Fredag?;)

På torsdag ska man prova träna för ny tränare, får se hur det går med tanke på hur lite jag har ridit/hoppat i vinter....:S Men det gå nog bra, Pluttis tkr noig det e kul hoppas jag:D<3

Haha, mitt nyårslöfte e bäst......:) Att få Plutano att byta galopp vartannat steg och komma runt ngn L:b och då satsa på att va me i Tingsryd:)  (Börjes cup)

Ska väl gå och fixa mig nu.... En heldag utan smink:P Men det ska det ändras på nu... Usch nu låter jag som ngn jävla fjortizzzz(a' Men det e jag INTE! Fy faan nä.....;)HAhh, nu va jah taskihg, de kan ju vah snällah...:P


Haha:P drar nu!


Pöss pöss///


Ebba Andersson<3

Sök i bloggen

Presentation


Snyggaste!

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besköker du min blogg?
 Första gången
 Ngn gång / månad
 En gång i veckan
 Varje dag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards